beauty-breakfast-smoothie-bowl-personal-foodcoaching

Beauty smoothie bowl

Ik houd er van om seizoensgebonden te eten; ten eerste omdat het beter is voor het milieu. Seizoensproducten smaken ook véél lekkerder en ze zijn goedkoper. Daarnaast zorgen seizoensproducten ervoor dat je eet wat je op dat moment nodig hebt; verkoelende groente en fruit zoals aardbeien en komkommer in de zomer en zetmeel- en energierijke gewassen zoals pompoen en pastinaak in de winter. Een win-win situatie dus! Aan de hand van een seizoenskalender kun je zien wat er momenteel in het seizoen is. Neem een groente-abonnement bij de biologische supermarkt of ga eens bij een lokale boer kijken om zo meer seizoensproducten te leren kennen.

In deze beauty smoothie bowl heb ik bramen gebruikt; het zomerfruit-seizoen komt er namelijk bijna weer aan. Ik kan niet wachten! Niets lekkerder dan verse, sappige en zoete aardbeien, bramen, blauwe bessen en frambozen. Wanneer bessen en ander zomerfruit nog niet in het seizoen zijn gebruik ik het liefst de bevroren variant. Dit fruit is in de zomer geplukt en daarna direct ingevroren.

Ik wilde ter afwisseling nog een smoothie-recept (deze glowing beauty shake maakte ik al eerder) maken die de huid zou ondersteunen. Dat is, naast goede smeren met een goede zonnebrandcrème natuurlijk, extra belangrijk nu de zomer er met al zijn zonnige dagen weer aankomt. De bramen of bessen zorgen voor veel antioxidanten, de amandelen zorgen voor gezonde vetten en vitamine E en het collageen poeder en de yoghurt zijn goed voor je darmen. Gezonde darmen zijn het fundament voor een goede gezondheid en daarmee een stralende huid. Collageen poeder is sowieso erg gezond om in je eetpatroon op te nemen want het versterkt botten, kraakbeen en gewrichten en geeft je huid, nagels en haar een boost.

Je hebt nodig (voor 1 bowl):

  • 120 gram (bevroren) bramen (of blauwe- of zwarte bessen)
  • 1 rijpe peer (zonder steeltje)
  • 120 gram (plantaardige) yoghurt
  • 1 eetlepel amandelpasta
  • 1/2e theelepel kaneel
  • optioneel: 1 eetlepel collageen poeder
  • toppings: extra bramen, peer en/of yoghurt, amandelschaafsel, chiazaadjes etc.

Zo maak je het: 

  1. Doe alle ingrediënten (behalve de toppings) in een blender en laat deze draaien totdat er een egale, dikke smoothie is ontstaan.
  2. Schenk de smoothie in je favoriete kom en versier met toppings naar keuze. Enjoy!

Tips:

  • Deze smoothie is geschikt tijdens het 4-wekenplan Puur Gezond & Slank
  • Ik gebruik voor deze bowl amandelyoghurt van Abbot Kinney’s (o.a. verkrijgbaar bij EkoPlaza) maar je kunt natuurlijk ook kokosyoghurt of volle (schapen/geiten)yoghurt gebruiken mits je dat verdraagt. 
  • Heb je geen prachtige blender en gebruik je bevroren fruit? Laat deze dan een klein beetje ontdooien voor gebruik om je blender te sparen. 

Photos, text and recipes copyright © Personal Foodcoaching/Marianne Elfrink

IMG_8569.jpg

IMG_8578.jpg

Photos, text and recipes copyright © Personal Foodcoaching/Marianne Elfrink

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s