Spring Bliss Bowl

De lente hangt in de lucht! En daar horen ook overheerlijke seizoensgroentes bij. Deze groentes smaken nu het lekkerst en zijn daarnaast ook nog eens goed voor je portemonnee. Waarschijnlijk heb je inmiddels wel gemerkt dat ik dol ben op eten uit een kom (vooral uit deze prachtige kommen van ByNord!). Met name dit soort Bliss Bowls tijdens de lunch of het diner zijn favoriet bij ons thuis. Je doet allerlei soorten groentes in een kom. Om er een uitgebalanceerde maaltijd van te maken zorg je ook voor een portie eiwitten, gezonde vetten en koolhydraten. Deze bowl is daar een mooi voorbeeld van!

Lees Meer

Advertenties

dadelbonbons-personal-foodcoaching

Dadelbonbons

Ken je die in chocolade gehulde dadels die ze op de markt verkopen? Te lekker zijn die. Nu zag ik bij veel Engelse bloggers het geweldige idee om er notenpasta aan toe te voegen! Wanneer je kiest voor sappige Medjoul dadels, ze vult met notenpasta en omhult met een chocolade jasje heb je wel echt de 2.0 versie te pakken.

Het is ook echt een combinatie van alles wat ik lekker vind: sappige dadels, romige notenpasta, bittere chocolade en wat zout om de smaken omhoog te halen. Bij elkaar zorgt dat voor een ware smaaksensatie! En je krijgt zo mooi ook wat magnesium, gezonde vetten en vezels binnen. Hieronder mijn versie van deze lekkernij!

Lees Meer


puur-gezond-stralend-5-weken-plan-eetschema-personal-foodcoaching

NIEUW! Het vernieuwde Puur Gezond & Stralend 5-wekenplan is vanaf vandaag verkrijgbaar!

Met veel trots lanceer ik vandaag het volledig nieuwe 5-wekenplan Puur Gezond & Stralend! De titel gaat al even mee maar de inhoud is zo goed als nieuw. Dus ook wanneer je Puur Gezond & Stralend (voorheen Puur Gezond & Slank) al eens hebt besteld is dit nieuw voor je. Met 5 volledig uitgeschreven weken met opties voor ontbijt, lunch, snacks en diner en met daarbij behorende recepten. Alles is gebaseerd op de filosofie die ik hanteer binnen Personal Foodcoaching en dat alles vindt zijn grondslag in de natuurvoeding. De recepten zijn vaak vegetarisch of vegan maar bevatten soms ook wat vis of vlees. Ben je vegetariër of eet je alleen plantaardig? Dan zou je de recepten met dierlijke producten kunnen vervangen door andere plantaardige recepten van mijn site, of ik kan met je meekijken naar alternatieven zodat je de recepten alsnog grotendeels kunt aanhouden (verderop meer info).

Lees Meer


poké-bowl-personal-foodcoaching

Lazy Poké bowl

Een Poké bowl is een traditioneel gerecht uit Hawaii bestaande uit onder andere blokjes verse vis en groente; je ziet ze tegenwoordig steeds vaker. Mijn variant op deze bowl kan in 5 minuten op tafel staan mits je alles voorgesneden koopt. Dit levert wel veel plastic afval op (en is daarmee niet zo goed voor het milieu) en is waarschijnlijk duurder dus mijn voorkeur gaat uit naar zelf snijden. Is nog mindful ook! Maar als je weinig tijd hebt dan is de snelle variant ideaal.

Lees Meer


toast-avocado-geitenkaas-walnoten-honing-personal-foodcoaching

Toast met geitenkaas, avocado, walnoten & honing

Zoet of hartig? Waar houd jij het meeste van? Ik ben écht een zoetekauw. Maar zoet gecombineerd met hartig vind ik ook onweerstaanbaar. Dat is dan ook het geval in dit recept! Maar eigenlijk is het zo simpel dat het nauwelijks een recept te noemen is.  De honing zorgt voor het zoetje wat zo heerlijk is bij de zoutige geitenkaas. Daarnaast geven de walnoten een lekkere crunch als mooie tegenhanger van de romige geitenkaas en avocado.

Lees Meer


wat-ik-eet-wanneer-ik-gestresst-of-vermoeid-ben-personal-foodcoaching

Wat ik eet wanneer ik gestresst of vermoeid ben

Zoals je wellicht weet zijn mijn vriend en ik bezig met een intensieve verbouwing (we naderen nu gelukkig wel het einde!). Daardoor voel ik me sneller gestresst en uitgeput. Daarnaast schiet gezond eten er vaker bij in en ga ik sneller voor de ‘makkelijke weg’. Wanneer ik me erg gestresst voel vind ik niets zo troostend als een groot stuk chocolade. Ik ben een echte ‘emotie-eter’. Nu is daar van tijd tot tijd echt niets mis mee, maar ik weet uit ervaring dat ik me een stuk beter en energieker voel wanneer ik gedurende de dag gezonde maaltijden met veel groente eet.

Ik weet dat ik niet de enige ben die last heeft van stress en vermoeidheid in onze huidige tijd. Ik kom het als natuurvoedingsdeskundige in mijn praktijk dan ook vaak tegen. Steeds meer mensen hebben last van een burn-out door bijvoorbeeld een (te) veeleisende baan, een intensieve opleiding, eenzaamheid en laten we vooral niet vergeten hoeveel impact onze moderne samenleving met al zijn prikkels, social media en het constant ‘aan staan’ heeft. De lat ligt hoog… Mocht je je hierin herkennen dan is mijn advies voor jou om allereerst de bron van de stress aan te pakken.  Maar aangezien dat niet altijd mogelijk is, en voedingsadvies mijn specialiteit is, deel ik hierbij graag mijn tips over wat ik eet om goed voor mezelf te blijven zorgen. Want voeding kan daadwerkelijk een belangrijke bijdrage leveren aan herstel en het verkrijgen van meer energie.

Lees Meer


warme-winterdrank-chai-latte-personal-foodcoaching

Warme kruidige winterdrank

Mijn favoriete warme drank tijdens de wintermaanden is zonder twijfel deze warme chocolademelk. Maar ik maak ook steeds vaker deze variant met speculaaskruiden ter variatie. Het bevat geen cafeïne (wat wel te vinden is in cacao/warme chocolademelk) en is daarmee ook zeer geschikt om te drinken voor het slapengaan. Het is een heel verwarmende drank, romig en vol goede voedingsstoffen uit amandelen en dadels. Zo krijg je onder andere een flinke dosis vitamine E, gezonde vetten, magnesium, antioxidanten en vezels binnen.

Lees Meer