go-to-green-smoothie-vegan-personal-foodcoaching

Go to green smoothie

Allereerst een heel gelukkig 2018 gewenst! Dat het maar een heel mooi jaar mag worden. En nee, ik beloof je, in deze nieuwe blog géén promotie voor een sapjeskuur om januari ‘goed te beginnen’. Daar geloof ik namelijk niet in 😉 Mocht je mij al langer volgen dan weet je dat ik ga voor het hele jaar door een uitgebalanceerd eetpatroon met daarnaast zeker ook ruimte voor snoepen en feestdagen zonder schuldgevoelens (hier lees je meer over mijn filosofie). Maar wat ik vandaag wél met je wil delen is dit recept voor wat momenteel mijn lievelings-smoothie is, omdat het na al het geweld tijdens de feestdagen zeker geen kwaad kan om wat extra groente binnen te krijgen 😉

Deze smoothie is heel uitgebalanceerd door de toevoeging van plantaardig eiwitpoeder en gezonde vetten uit chiazaadjes en notenpasta. Hierdoor zijn snaai-aanvallen verleden tijd en heb je geen trek tot aan de lunch. De spinazie zorgt ervoor dat je alvast een portie groente binnen hebt (zonder dat je het proeft) en de raw cacao geeft er een heerlijke chocoladesmaak aan. Maca geeft je extra energie wat goed van pas komt tijdens de grijze januari- en februari-dagen.

Wil je wat extra ondersteuning bij het ontwikkelen van een volwaardig eetpatroon? Bestel dan het Detox-dossier (en nee, dat bestaat niet uit alleen sapjes maar uit échte maaltijden ;)) eventueel in combinatie met het 4-wekenplan Puur Gezond & Stralend of neem contact met me op voor persoonlijke coaching via e-mail of face 2 face.

Dit recept past binnen het 4-wekenplan Puur Gezond & Stralend

Je hebt nodig (voor 1 portie):

  • 200 ml amandelmelk
  • 1 rijpe (bevroren) banaan
  • 1 eetlepel chiazaad
  • 1 eetlepel notenpasta (ik ben fan van amandelpasta)
  • 1 maatschep plantaardig eiwitpoeder
  • flinke hand spinazie (kan ook uit de vriezer)
  • klein snufje zeezout
  • optioneel: 1 eetlepel raw cacao poeder
  • optioneel: 1 theelepel macapoeder
  • optioneel: 1/4 theelepel xanthaan gom om de smoothie nog romiger te maken en/of een handje ijsblokjes

Zo maak je het:

  1. Doe alle ingrediënten in een blender en laat deze draaien tot er een gladde, romige smoothie ontstaat.

Tips:

  • Vergeet niet je smoothie te ‘kauwen’ voor een optimale vertering. Voeg eventueel wat krokante toppings toe om dit gemakkelijker te maken. 
  • Heb je een notenallergie? Gebruik dan haver- of rijstemelk en vervang de amandelpasta door zonnebloempasta of extra vierge kokosolie. 

 

Photos, text and recipes copyright © Personal Foodcoaching/Marianne Elfrink

 

Photos, text and recipes copyright © Personal Foodcoaching/Marianne Elfrink

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s