pindakaas-smoothie-personal-foodcoaching

Pindakaas smoothie

Boost je ‘happy hormones’ met deze heerlijk romige & zoete smoothie! In banaan zit namelijk het essentiële aminozuur tryptofaan; dit wordt omgezet in serotonine wat er voor zorgt dat jij je happy voelt. Daarnaast zitten er veel vitamines (vooral veel B vitamines) en mineralen in bananen. In deze smoothie heb ik banaan gecombineerd met pindakaas; niet voor niets de favoriete combinatie van Elvis want deze twee ingrediënten samen zorgen voor een ware smaaksensatie.

Ingrediënten (voor 1 flink glas):

  • 1 (rijpe) bevroren banaan
  • 1 flinke eetlepel pindakaas (biologisch & zonder suiker of toegevoegde palmolie)
  • 100 ml volvette kokosmelk
  • 100-150 ml water
  • 1/4e theelepel vanille poeder
  • snuf zeezout
  • optioneel: 1 theelepel maca poeder
  • optioneel: 1 flinke eetlepel (rauwe) cacao poeder of 1/2e theelepel kaneel

Zo maak je ‘m: 

  1. Doe alle ingrediënten in de blender (laat de banaan eventueel een klein beetje ontdooien) en laat het draaien totdat je een gladde smoothie hebt.

Enjoy!

Tips:

  • Je kunt ook voor amandelpasta kiezen of ga voor tahin of zonnebloempasta als je een noten- of pinda allergie hebt.
  • Wil je er een ontbijt-smoothie van maken? Voeg dan een handje havermout en een eetlepel plantaardig eiwitpoeder (zoals hennep proteïne) toe aan stap 1. 

 

Photos, text and recipes copyright © Personal Foodcoaching/Marianne Elfrink

IMG_3737.jpg

Photos, text and recipes copyright © Personal Foodcoaching/Marianne Elfrink

Advertenties

Een gedachte over “Pindakaas smoothie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s