pindakaas-smoothie-personal-foodcoaching

Pindakaas smoothie

Boost je ‘happy hormones’ met deze heerlijk romige & zoete smoothie! In banaan zit namelijk het essentiële aminozuur tryptofaan; dit wordt omgezet in serotonine wat er voor zorgt dat jij je happy voelt. Daarnaast zitten er veel vitamines (vooral veel B vitamines) en mineralen in bananen. In deze smoothie heb ik banaan gecombineerd met pindakaas; niet voor niets de favoriete combinatie van Elvis want deze twee ingrediënten samen zorgen voor een ware smaaksensatie.

Ingrediënten (voor 1 flink glas):

  • 1 (rijpe) bevroren banaan
  • 1 flinke eetlepel pindakaas (biologisch & zonder suiker of toegevoegde palmolie)
  • 100 ml volvette kokosmelk
  • 100-150 ml water
  • 1/4e theelepel vanille poeder
  • snuf zeezout
  • optioneel: 1 theelepel maca poeder
  • optioneel: 1 flinke eetlepel (rauwe) cacao poeder of 1/2e theelepel kaneel

Zo maak je ‘m: 

  1. Doe alle ingrediënten in de blender (laat de banaan eventueel een klein beetje ontdooien) en laat het draaien totdat je een gladde smoothie hebt.

Enjoy!

Tips:

  • Je kunt ook voor amandelpasta kiezen of ga voor tahin of zonnebloempasta als je een noten- of pinda allergie hebt.
  • Wil je er een ontbijt-smoothie van maken? Voeg dan een handje havermout en een eetlepel plantaardig eiwitpoeder (zoals hennep proteïne) toe aan stap 1. 

 

Photos, text and recipes copyright © Personal Foodcoaching/Marianne Elfrink

IMG_3737.jpg

Photos, text and recipes copyright © Personal Foodcoaching/Marianne Elfrink

Advertenties

2 gedachtes over “Pindakaas smoothie

  1. Pingback: Gezond eten duur? |

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s